از جسم و روح خود با این توصیه ها مراقبت کنید

زندگی نیز به مراقبت نیاز دارد. انسان باید هم مراقب جسم خود باشد و هم مراقب روان خود. تا با سلامت جسم و روح در کنار هم زمینه ساز یک زندگی آرام و شاد باشد.

خطرات فضای مجازی

هویتشان را گم نکنند

روان شناسان می گویند هویت اصلی هر فرد در نوجوانی شکل می گیرد. این روزها اما متأسفانه بسیاری از نوجوانان ما وقتشان را در فضای مجازی و در ارتباط با افراد ناشناس در این فضا می گذارند.این فضا صحنه ای فرهنگی و اجتماعی است که فرد در آن می تواند خود را در نقش های متفاوت قرار دهد که این امر منجر به چند شخصیتی شدن او خواهد شد. در فضای مجازی هویت شخصی و مشخصات فردی، قابل پنهان کردن است. قرار گرفتن در نقش های گوناگون به ویژه در سنین نوجوانی منجر به شکل گیری هویت ناسالم و اختلالات شخصیتی می شود. اگر نوجوان شما بیش از اندازه در فضای مجازی وقت می گذارند، نه تنها باید مراقب او که باید نگران او باشید.

 

فاصله بگیرید

خیلی ها افسردگی را به عنوان بیماری بزرگ قرن نامیده اند. محققان معتقدند فضای مجازی در ایجاد این بیماری، نقش پررنگی دارد. امروزه در زندگی اجتماعی، فضای مجازی جای دوستان و نزدیکان را گرفته و در حقیقتر، جایگزین بسیاری از روابط دوستانه وفامیلی شده است. افراد ساعت ها از وقت خود را در فضای مجازی می گذارنند و به جای فعالیت های اجتماعی فرو خواهد برد. جالب ان که چه بسا چنین آدم هایی از این موضوع آگاهی نداشته و حتی ممکن است ان را تأیید هم نکنند! اما اگر شما حس می کنید از شادی و نشاطتان کم شده، توصیه می کنیم کمی از شبکه های اجتماعی فاصله بگیرید و بعد نتیجه را با قبل مقایسه کنید.

 

 

مراقب جسم خود باشید

زنگ خطر فشار خون

زنگ خطر افزایش فشار خون در کشور به صدا در آمده است. برای جلوگیری از این مشکل در اولین قدم به میزان مصرف نمک در برنامه غذایی توجه کنیم و مصرف ان را کاهش دهیم. برای مثال یکی از مواد غذایی که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد، سس قرمز است که به دلیل داشتن سدیم بالا مصرف زیاد آن برای سلامتی مضر است و باعث بالا رفتن فشار خون می شود. نکته مهم آن که چون مزه گوجه فرنگی در این سس ها غالب است، خیلی وقت ها فرد متوجه شوری آن نمی شود.

بعد از این عشقتان را به سس ها کمتر کنید و این جمله یکی از بهترین متخصصان پزشکی را از یاد نبرید که گفته: سس ها یکی از مزخرف ترین دست ساخته های بشری است.

فشار-خون-بالا

 

بادام بخورید، ولی کم

اگر در زندگی خود استرس و اضطراب بسیاری تجربه می کنید، بادام مصرف کنید. ویتامین E یک آنتی اکسیدان است که رادیکال های آزاد مربوط به استرس و بیماری قلبی را از بین می برد. ویتامین E موجود در بادام باعث تقویت سیستم ایمنی نیز می شود. با این حال،نباید در مصرف بادام افراط شود. باید روزانه حداکثر به اندازه یک مشت کوچک بادام مصرف شود؛ چرا که مغز ها از جمله بادام ، چربی بسیار بالایی دارند که هرچند بیشتر از نوع چربی های سالم و از انواع غیر اشباع است، اما مصرف زیاد آن ها نیز باعث اضافه وزد و چاقی می شود.

 

 

سرگیجه،نشانه ای پر معنا

وقتی که به هیچ دلیلی احساس می کنید محیط اطرافتان در حال چرخیدن است و برای راه رفتن نیاز به گرفتن دسته صندلی یا دیوار دارید، باید حتماً آن را جدی بگیرید. این نشانه می تواند علامتی مربوط به یک بیماری زمینه ای عروق کرونر و آریتمی قلبی باشد؛ مشکلی به نام تاکی کاردی بطنی که در ان ضربان قلب بیش از حد شدید می شود نیز می تواند دلیل آن سرگیجه های ناگهانی باشد. از طرفی تپش بسیار آهسته قلب نیز می تواند سبب سبکی سر شود. یادتان باشد هرگز این علائم را نادیده نگیرید.

 

 

مصرف متعادل سویا

اگرچه مصرف سویا بسیار مفید است و می تواند جایگزین مناسبی برای گوشت گران این روز ها باشد، اما مصرف زیاد آن نیز باعث التهاب در بدن شما می شود و به طور بالقوه در عملکرد تیروئید اختلال ایجاد می کند. اگر شما بیش از معمول از سویا استفاده کنید، چین و چروک اطراف دهان خود را افزایش می دهید و پس از ۲۵ سالگی، کلاژن پوست شما شروع به شکسته شدن می کند. اگر به فکر سلامت پوستتان هستید در مصرف سویا تعادل داشته باشید.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقرراتجمهوري اسلامي ايران است
دکمه بازگشت به بالا