×

بهترین و حرفه ای ترین دوره آموزش فتوشاپ

مشاهده و خرید
پ

تاثیر متقابل خواب و رابطه جنسی

اکثر ما خواب شبانه ای که دریافت می کنیم به مراتب کم تر از تعداد ساعتهای توصیه شده است. در حالیکه میزان دقیق خواب موردنیاز شبانه از شخصی به شخص دیگر بر اساس تفاوت در چرخه و عادات خواب ما متفاوت است، مطالعات صورت گرفته توسط بنیاد ملی خواب نشان داده است که بزرگسالان به طور معمول […]

اکثر ما خواب شبانه ای که دریافت می کنیم به مراتب کم تر از تعداد ساعتهای توصیه شده است. در حالیکه میزان دقیق خواب موردنیاز شبانه از شخصی به شخص دیگر بر اساس تفاوت در چرخه و عادات خواب ما متفاوت است، مطالعات صورت گرفته توسط بنیاد ملی خواب نشان داده است که بزرگسالان به طور معمول به خواب شبانه بین هفت تا نه ساعت نیاز دارند. نظرسنجی ها و مطالعات بالینی نشان داده اند که امروزه بزرگسالان بطور متوسط خواب شبانه کم تر از هفت ساعت را دریافت می کنند، هر چند درب انواع عوارض سلامت روانی و جسمی گشوده می شود.

کمبود خواب طولانی مدت باعث افزایش خطر ابتلا به مشکلات پزشکی جدّی مثل بیماری های قلبی عروقی، انواع سرطان ها و اختلال های عصبی می شود و همینطور روحیه و شخصیت شخص را هم تحت تأثیر قرار می دهد.

خواب کافی چند ساعت است؟

پژوهش های بالینی خواب نشان داده است که خوابیدن کم تر از هشت ساعت در شب میتواند به استرس و بیماری افسردگی و مشکلات سلامت روانی منجر شود که دارای عارضه های گسترده ای است. علاوه بر این که این وضعیت سبب می شود حس ناخوشی کنید، ممکن است رابطه شما به خصوص رابطه جنسی تان را تحت الشعاع قرار دهد.

تاثیر خواب بر عملکرد جنسی

  • مطالعات نشان داده اند که کم بود خواب میتواند هم در آقایان و هم در خانم‌ها سبب کاهش سطح تستوسترون شود. کم بود خواب هم میتواند سبب کاهش میل جنسی و همینطور میتواند منجر به به بعضی اختلال های عملکرد جنسی شود. تاثیرات زیاد کم بود خواب میتواند شامل خستگی زیاد، انرژی کم و خواب الودگی باشد که موردهای گفته شده میتوانند بر روی میل جنسی اشخاص مؤثر باشند.
  • مردانی که بین ساعات هشت تا ۱۱ شب می خوابند، تحرک و تعداد اسپرم های شان در بهترین وضعیت ممکن است و فرصت بیشتری برای بارور کردن تخمک دارند.
  • تعداد اسپرم های یک پنجم مردان بریتانیایی به شدت پائین است. دلیل افزایش ناباروری مردان این کشور بی تحرکی، پیروی کردن از رژیم غذایی ناسالم و چاقی است.
  • محققان مدرسه پزشکی دانشگاه میدلزبورو بعد از مطالعه بر روی عادت ها ی خواب بیش از ۹۸۱ مرد سالم که بین ساعتهای ۸ تا ۱۰، ۱۰ تا نیمه شب و بعد از نیمه شب می خوابیدند و نمونه برداری از مایع منی و بررسی تعداد، ظاهر و تحرک اسپرم های شان متوجه شدند، طول عمر و تعداد اسپرم های مردانی که بعد از نیمه شب می خوابند در مقایسه با دیگر اشخاص حاضر در این مطالعه بسیار کم تر است.
  • دکتر خوزه پاسندبرگ، استاد مدرسه پزشکی دانشگاه میدلزبورو و سرپرست این مطالعه گفت:” خوابیدن بعد از نیمه شب و استراحت ناکافی، میزان آنتی بادی ضد اسپرم که توسط سیستم ایمنی بدن تولید می شود را افزایش می دهند.”
  • پژوهشگران مدرسه پزشکی دانشگاه سئول پی بردند، قدرت باروری مردانی که در اتاق های پر سر و صدا می خوابند کم تر از هم جنسان شان است که در سکوت می خوابند.
  • دکتر جیمز نودلر، پزشک متخصص غدد و ناباروری بیمارستان شهر هوستون گفت:” فکر می کنم قرار گرفتن مردان در معرض هر گونه عامل استرس زا مثل اتاق خواب پر سر و صدا و … میتواند قدرت باروری مردان را کم کند. عوامل استرس زا میتوانند اضطراب های خفته را ظاهر نموده و زمینه پیدایش مشکلات خواب و باروری را فراهم کنند.”
  • بر اساس گزارشی که مرکز کنترل و پیش‌گیری از بیماری های آمریکا منتشر کرده، در حدود ۱۵ درصد از زوجین آمریکایی بعد از گذشت یک سال از ازدواج نمی توانند بچه دار شوند. عوامل متعددی در پیدایش ناباروری در زنان و مردان مؤثر هستند. اکثر مردان نابارور با مشکلاتی در ظاهر حرکت و تعداد اسپرم ها دست و پنجه نرم می کنند.

اختلال-در-نعوض

چطور خواب و روابط جنسی بهتری داشته باشیم؟

شبانه ۷ تا ۸ ساعت بخوابید

برای حصول اطمینان از این که بدنتان آمادهٔ رابطه جنسی است، رهنمود های بنیاد ملی خواب را دنبال کنید و شبانه بین هفت تا هشت ساعت بخوابید. دانشمندان خواب می گویند:میتوانید بسته به عادت های خواب شخصی و ریتم شبانه روزی خویش، برای بیش از هشت ساعت خواب شبانه برنامه ریزی کنید. درصورتی که صبح با حس ارامش از خواب بیدار نشوید، احتمالاً نشانه این است که به خواب بیشتری احتیاج دارید.


بیشتر بدانید:

بی خوابی را جدی بگیرید | عوارض خطرناک کم خوابی و عدم خواب کافی شبانه


رویه خواب ایجاد کنید

برای بهبود کیفیت و کمیت خواب، مهم است که در طول روز بر رفتار هایی تمرکز کنید که تأثیر مستقیمی بر خواب دارند. این امر به بهداشت خواب موسوم است. مطمئن شوید که استفاده شبانهٔ کافئین یا دیگر محرک های دیگر را محدود نموده اید و تلاش کنید حداقل بطور متوسط ۳۰ دقیقه در روز ورزش کنید تا به خواب رفتن طبیعی بدنتان کمک کنید.

به یاد داشته باشید که تمامی صفحه نمایش ها را در شب خاموش کنید و تلفن تان را بیرون از اتاق بگذارید. نور مصنوعی میتواند سبب کاهش هورمون ملاتونین و بیدار ماندن شما شود و ریتم شبانه روزی بدنتان را مدت ها پس از خاموش کردن صفحه نمایش مختل کند. بعلاوه ، درصورتی که شما یا شریک تان هر شب وقت تان را صرف زل زدن به تلفن در رخت خواب می کنید، به احتمال زیاد به هیچ وجه حوصله رابطه جنسی نخواهید داشت.

رابطه خواب و رابطه جنسی

سلامت جنسی و کیفیت خواب رابطه عمیقی با یکدیگر دارند. رابطه جنسی یا صرفاً ارگاسم پیش از خواب، به بهتر خوابیدن شما کمک خواهد کرد که به نوبه خود میتواند رابطه جنسی شما را هم بهبود بخشد. در حالیکه رابطه جنسی فعال، تنها راه برای داشتن یک خواب مناسب در شب نیست، قطعاً خواب کافی برای امادگی بدن برای رابطه جنسی ضروری است. خواب کافی به شما اطمینان می دهد که از انرژی و بنیهٔ لازم برای انجام رابطه جنسی برخوردار هستید، ضمن اینکه خواب کافی به بدن شما اجازه می دهد تا هورمون های خود را تنظیم کنید تا برای فعالیت جنسی آماده شوید.

پس توصیه می شود که به اندازه کافی بخوابید تا رابطه عاشقانه شما با همسرتان پابرجا بماند ومشکلی شما را تهدید نکند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری