پ

طراحی کابینت ممبران (کابینت کلاسیک) چگونه است؟

طراحی کابینت ممبران یکی از جذابترین حوزه های گرافیک سه بعدی ست که با طراحی کابینت مدرن تفاوت های اساسی دارد و نیاز به سطح مهارتی بسیار بالاتری در مدلینگ آن است.استفاده از ابزارهای زیبا پر پیچ و خم و تنوع کم رنگ در طراحی کابینت ممبران ، آن را از هر نوع سبک دیگری […]

طراحی کابینت ممبران یکی از جذابترین حوزه های گرافیک سه بعدی ست که با طراحی کابینت مدرن تفاوت های اساسی دارد و نیاز به سطح مهارتی بسیار بالاتری در مدلینگ آن است.استفاده از ابزارهای زیبا پر پیچ و خم و تنوع کم رنگ در طراحی کابینت ممبران ، آن را از هر نوع سبک دیگری متمایز می کند.طراحی و اجرای این گونه از آشپزخانه ها هم در مرحله طراحی سه بعدی و هم در مرحله اجرا ،از هزینه های بالاتری نسبت به نمونه مدرن آن بر خوردار است.

یکی از بهترین برنامه های طراحی سه بعدی ، برنامه تری دی مکس یا  ۳ds max است که بسیار قدرتمند عمل کرده و با این نرم افزار قادر خواهید بود به راحتی و با نایت لذت ، طعم شیرین طراحی سه بعدی کابینت ممبران را احساس کنید.تسلط بر این برنامه شگفت انگیز ، زمینه ساز یک شغل حرفه ای ، پر درآمد و در صورت نیاز خانگی را برای شما فراهم می کنید.برای آشنایی بیشتر مقاله ” معرفی کامل شغل طراحی سه بعدی ” را مورد مطالعه قرار دهید و با فرصت های بی نظیر این کسب و کار آشنا شوید.

با این حال مراحل طراحی کابینت ممبران با برنامه تری دی مکس را از ابتدا تا انتها مرور کرده و بیان می کنیم چگونه قادر خواهید بود نسبت به طراحی کابینت ممبران در تری دی مکس اقدام کنید ، پروژه های کاری بگیرید و درآمد بالا کسب کنید.

تهیه دوره ویدیوئی طراحی کابینت ممبران

مراحل طراحی کابینت ممبران

برای طراحی آشپزخانه ممبران از ابتدا تا انتها باید ۴ مرحله و کار اساسی را طی نمود که به ترتیب عبارتند از : مدلینگ و شبیه سازی سه بعدی آشپزخانه ممبران ، نورپردازی پروژه ، متریالسازی موضوعات موجود در آشپزخانه ممبران و رندرینگ و تهیه تصاویر خروجی دوبعدی.

۱- مرحله مدلینگ و شبیه سازی کابینت ممبران

طراحی لوکیشن و جای آشپزخانه

  • در گام اول طراحی سه بعدی آشپزخانه می بایست به فضاسازی محیطی و طراحی لوکیشن کار بپردازید.برای این مرحله با ترسیم یک box از مسیر creat>geometry> box و با روش درگ و دراپ یک حجم چهار گوش به ویژگی های مختصات دیوار ترسیم کنید. ارتفاع را روی عددی مانند ۲۵۰ تا ۳۰۰ سانتی متر تنظیم کنید و برای ضخامت دیوار از ۵ تا ۳۰ سانتی متر استفاده کنید.نکته مهم ترسیم دیوار آشپزخانه ممبران ، عرض دیوار است که متناسب با فضای کاری و همچنین نقشه ای که دارید متفاوت خواهد بود.
  • برای درآوردن جای پنجره می توان از تکنیک  comopnent object استفاده نمود به اینصورت که باکسی به اندازه پنجره مورد نظر خود ترسیم کرده و آن را روی دیواری که قصد دارید پنجره آنجا ایجاد شود قرار دهید.دقت داشته باشید که باکس جای پنجره از ضخامت بیشتری نسبت به دیوار برخوردار باشد.
  • سپس آن را در دیوار فرو ببرید به گونه ای که از دو طرف از دیوار بیرون باشد.سپس از مسیر creat>geometry>component object>probolin و با زدن روی دکمه pick و در انتها با کلیک بر روی باکس جایی پنجره نسبت به کات کردن باکس جای پنجره از دیوار آشپرخانه اقدام کنید.


ترسیم جای هود در کابینت کلاسیک

  • برای ترسیم جای هود که یکی از کلیدترین و مهم ترین بخش های کابینت ممبران است و بسیار مورد توجه قرار گرفته و در طراحی آشپزخانه کلاسیک نقطه ثقل است.برای طراحی بخش های مختلف جای هود از تکنیک sweep profil استفاده می شود.به اینصورت که محل قرار گیری هود را بوسیله ترسیم خطوط افقی مشخص نموده و با ترسیم سطح مقطع مناسب تاج کابینت ممبران ، آن را مدلسازی می کنیم.
  • برای طراحی درب کابینت کلاسیک نیز از همین روش می توان  استفاده نمود.
  • درب های نما را با تکنیک های spiline بصورت مورد نظر طراحی کرده و نهایتاً  با sweep profile طرح مورد نظر خود را به آنها اختصاص می دهیم.

 

مدلینگ درب شیشه ای و شبکه ای کلاسیک

  • در ادامه طراحی کابینت ممبران ، به طراحی کابینت های دیواری و درب های آن بصورت شیشه خور و با شبکه های صلیبی می پردازیم.
  • برای این کار ابتدا با ابزار ترسیمات خطوط دوبعدی یک رکتنگل به اندازه درب کابینت ها ترسیم می کنیم.در این آموزش از درب های با مختصات ارتفاع : ۹۰ عرض : ۵۰ و ضخامت ۱٫۶ سانتی متری استفاده نموده ایم.
  • برای طراحی شبکه های شیشه خور نیز درون رکتنگل اول چندین رکتنگل کوچکتر ترسیم می کنیم به گونه ای که تقسیمات شبکه آن بصورت صلیب و طابق با تصویر زیر گردد.
  • در ادامه می بایست به خطوط دوبعدی ، حجم سه بعدی داده و مدلینگ آن را نهایی کنیم.
  • برای دادن حجم به خطوط درب شبکه ای ، از مادیفایر bevel استفاده می کنیم.

 


طراحی سایر کابینت های دیواری و دکوری

  • سایز استاندارد کابینت های دیواریی یا هوایی عبارتند از : ارتفاع ۷۰ الی ۹۰ سانتی متر بسته به لوکیشن و طرح کابینت آشپزخانه به همراه ۳۰ سانتی متر عمق کابینت ها و عرض استاندارد ۵۰ سانتی متر برای هر درب.
  • در ادامه طراحی کابینت ممبران ، سایر کابینت های دیواری و درب های کلاسیک آن را با روش sweep profile طراحی می کنیم.
  • برای طراحی درب های ممبران از روش تبدیل درب کابینت کلاسیک به ادیت پولی استفاده نموده و بصورت عمودی بر روی انها خطوطی ایجاد می کنیم و نهایتاً مادیفایر bend را روی آن اجرا کرده و به اندازه مورد نظر درب را منحنی می کنیم.

[irp posts=”7812″ name=”آموزش طراحی درب کابینت کلاسیک منحنی و گرد بصورت ویدیوئی”]

 

 


طراحی کابینت های زمینی

  • مختصات کابینت های زمینی به اینصورت هستند که دارای ارتفاع ۷۲ سانتی متر به همراه ۱۴ سانتی متر پاخور و ۳ الی ۵ سانتی متر صفحه روی کابینت های زمینی است.بالاترین سطح کابینت زمینی که روی صفحه کابینت ها می باشد در حدود ۹۰ سانتی متر باید باشد.
  • همچنین کابینت های زمینی دارای ۵۵ سانتی متر عمق استاندارد بوده و عرض آنها نسبت به طرح و سلیقه شما متفاوت خواهد بود.
  • برای طراحی درب های کابینت ممبران زمینی به روش های گفته شده در مراحل قبل می توان اقدام نمود.

 


طراحی جزیره کابینت کلاسیک و ممبران

  • جزیره کابینت ممبران یکی از مهمترین بخش های طراحی کابینت ممبران در تری دی مکس است که زیبایی صد چندانی به پروژه طراحی سه بعدی شما می دهد.
  • بخش های تزیینی به همراه ابزارهای استفاده شده در آن ، نیازمند دانش بالایی شبیه سازی و مدلینگ در تری دی مکس است.
  • در این پروژه از درب های منحنی در دو طرف کابینت ممبران استفاده شده و درب های منحنی به همراه صفحه و پا خورهای هم پوشانی گردیده.


نورپردازی پروژه کابینت ممبران

  • بدون نور هیچ چیزی در محیط برنامه تری دی مکس قابل رویت نیست و کاملا تاریکی مطلق حاکم است.
  • نورهای مختلفی برای نورپردازی پروژه طراحی کابینت ممبران وجود دارد.
  • نورهای موجود در تری دی مکس متنوع بوده و می توان بواسطه آنها انواع نورها با ویژگی های مختلف را شبیه سازی نمود.علاوه بر نورهای خود تری دی مکس ف می توان با نصب پلاگین قدرتمند vray از نورهای پیشرفته تری نیز استفاده کرد که کیفیت بهتری نیز ارائه می کنند.
  • در این پروژه آموزشی به روش کاربردی ف از نورهای روز ، نور خورشید ، نورهای صفحه ای و نورهای نقطه ای بهره برده شده است.

متریالسازی پروژه کابینت ممبران

  • متریالسازی مهم ترین بخش طراحی سه بعدی برای دستیابی به رندرها و تصاویر واقع گرایانه است.
  • متریالسازی این پروژه بسیار حرفه ای آموزش داده شده است و قادر خواهید بود به بهترین کیفیت ممکن ، انواع متریال های لازم از قبیل متریال شیشه طرح دار ، متریال چوب واقع گرایانه با ویژگی های نظیر رفلکشن ، فرنل ، بامپ و غیره ، متریال کچ ، متریال سنک و سرامیک ، متریال طلا و استیل ، متریال ام دی اف براق.

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری