پ

معیار هایی برای مکان یابی مشاغل

اگر به فکر راه اندازی کسب و کار خود هستید ، یکی از مراحلی که باید با دقت تمام به آن بیندیشید ، مکان یابی درست و حساب شده است.مکان یابی مشاغل مهم است به این دلیل رمز موفقیت و شکست بیشتر کسب و کار ها به همین موضوع بستگی دارد.ما در این مقاله از […]

اگر به فکر راه اندازی کسب و کار خود هستید ، یکی از مراحلی که باید با دقت تمام به آن بیندیشید ، مکان یابی درست و حساب شده است.مکان یابی مشاغل مهم است به این دلیل رمز موفقیت و شکست بیشتر کسب و کار ها به همین موضوع بستگی دارد.ما در این مقاله از سایت معلومات ناب ترین اصولی که برای مکان یابی شاغل به آنها نیاز خواهید داشت را ارائه می کنیم.

معیار هایی برای مکان یابی مشاغل

۱- بر اساس سبک عملکردتان مکان یابی کنید

  • مطمئن شوید که مکان شما با سبک و تصویر خاص شما مطابقت دارد.
  • کسب و کار خود را با در نظر گرفتن اینکه مشتریان شما چه کسانی هستند شروع کنید.
  • نزدیکی آنها به مکان شما چقدر مهم است؟
  • اگر شما یک فروشگاه خرده فروشی هستید که به جامعه محلی متکی هستید ، این امر بسیار حیاتی است. برای سایر مدلهای تجاری ممکن است اینگونه نباشد.
  • فضا و مساحت ایده آل کسب و کار شما چقدر است.
  • بعنوان مثال اگر قصد دارید شغلی مانند شغل لوازم لوکس اسپرت خودرو راه اندازی کنید ، باید بدانید جای پارک خودرو بسیار کارآمد و مورد نیاز است و بدون ان شانس کمی برای موفقیت خواهید داشت.

وسایل-شغل-موبایل-فروشی

 

۲-ترافیک پا چقدر برای کسب و کار شما مهم است؟

  •  اگر شغل شما به گونه ای است که به افرادی نیاز دارد تا وارد فروشگاه شما شوند ، اطمینان حاصل کنید که آن فروشگاه در محل گذر مردم و در جایی پر ترافیک بنا شود.
  • به یاد داشته باشید حتی بهترین مناطق خرده فروشی نقاط مرده دارند.بکوشید این نقاط را شناسایی کنید تا از آنها برحذر بمانید.
  • بعنوان مثال اگه قصد راه اندازی شغل سوپرمارکتی یا سبزی فروشی را دارید باید بدانید که این مشاغل را در شلوغ ترین مناطق شهری بنا کنید.این کسب و کار ها نیاز های روزانه و حتی لحظه ای مردم را فراهم می کند و درصورتیکه ای نکته را رعایت کنید شانس موفقیت بیشتری را برای خود فراهم کرده اید.
  • یا اگر به فکر راه اندازی سوپرمارکت آنلاین هستید ، مغازه و مکان شلوغ خیلی موضوعیت نداشته و باید به فکر تبلیغات میدانی برای ایجاد ترافیک روی سایت خود باشید.

شغل-فست-فود-،-ساندویچی-،-فلافل-فروشی.

 

۳- دسترسی و پارکینگ مکان مورد نظر را جدی بگیرید

  •  آیا ساختمان شما قابل دسترسی است؟
  • دلیلی به مشتریان ندهید که به جای دیگری بروند.
  • به فکر مکانی باشید که جای پارک مناسب داشته یا پارکینگی در آن نزدیکی داشته باشد.
  • کاری کنید تا مشتریان شما ، کسب و کار شما را بواسطه جای مناسب پارک خوردو بشناسند.این موضوع سبب می شود برای دفعات بعد نیز به شما رجوع کنند و بدون هیچ تلاشی ، مشتریان وفادار بدست آورید.

 

 

۴- رقابت با دیگران ، فرصتی برای شماست

  •  بعضی اوقات داشتن رقبا در این نزدیکی خود چیز خوبی است.
  • وجود رقبا سبب می شود که آنان نیز در محدوده فعالیت شما ترافیکی ایجاد کنند که محصولات یا خدمات شما نیز به کار آنان می آید.
  • هزینه تبلیغات این گونه رقبا سبب رونق گرفتن کسب و کار شما نیز می شود.برای همین است که یکی از بهترین مکان های راه اندازی کسب و کار ، مکان هایی است که بصورت صنفی در آنجا مشغول به فعالیت هستند.
  • تنها کافی است عرض اندام کنید و روی تبلیغات محیطی ، کمی قوی تر از رقبای خود باشید تا بتوانید مشتریانی که رقبای شما ، آنان را به آنجا کشانده اند را جذب خود نمایید.

مکان-یابی-مشاغل

 

۵-مجاورت با سایر مشاغل و خدمات

  •  نگاه کنید که چگونه مشاغل اطراف می توانند کیفیت کسب و کار شما به عنوان یک محل کار را نیز غنی کنند.
  • بعنوان مثال راه اندازی شغل تعویض روغنی در محدوده ای که مشاغل تعمیرات خودرو فعال هستند ، ایده بسیار کارآمدی است.
  • یا زدن شغل فلافلی در محدوه مدارس و دبیرستانها می تواند کسب و کار شما را منفجر کند.
  • بیشتر افراد سعی می کنند تمامی مایحتاج خود را در یک محدوده مشخص تامین کنند.راه اندازی میوه فروشی در محدوده میادین میوه و تره بار یا دایر کردن راه اندازی چاپ بنر در نزدیکی ادارات دولتی ایده بسیار خوبی برای مکان یابی مشاغل است.

 

 

۶-تاریخچه مکان را بررسی کنید:

  • خوب بنگرید که آیا مشاغل دیگر در آنجا شکست خورده اند یا موفق بوده اند؟
  • آیا مکان تصویری را که می خواهید برای پروژه نمایش دهید بازتاب می کند؟
  • سراغ افرادی بروید که سابقاً در آنجا ، کسب و کار فعالی داشته اند.از آنان بخواهید دلیل انتقال از آن مکان برای چه بوده است؟

مکان-یابی-مشاغل

 

۷-زیرساخت ساختمان مورد نظر را واکاوی کنید

  • به خصوص اگر به دنبال یک ساختمان قدیمی هستید یا در حال راه اندازی یک تجارت آنلاین هستید ، مطمئن شوید که این فضا می تواند نیازهای فناوری شما را پشتیبانی کند.
  • اگر در مورد یک ساختمان جدی می شوید ، ممکن است بخواهید مهندس استخدام کنید تا وضعیت آن مکان را بررسی کند تا یک ارزیابی عینی دریافت کند.

هنگامی که شما می دانید به دنبال چه چیزی باشید و زمان آن است که به جستجوی مکانی بپردازید که متناسب با همه شرایط لازم باشد .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری