پ

اصول راه اندازی کسب و کار | برای شروع کسب و کار چه باید کرد

هیچ محدودیتی در مورد اینکه چه کسی می تواند یک کارآفرین بزرگ باشد ، وجود ندارد. برای شروع کاری که می تواند به موفقیت بزرگ بعدی تبدیل شود ، لزوماً نیازی به مدرک دانشگاهی ، پول در بانک و حتی تجربه کسب و کار ندارید. با این حال ، شما به یک برنامه قوی و […]

هیچ محدودیتی در مورد اینکه چه کسی می تواند یک کارآفرین بزرگ باشد ، وجود ندارد. برای شروع کاری که می تواند به موفقیت بزرگ بعدی تبدیل شود ، لزوماً نیازی به مدرک دانشگاهی ، پول در بانک و حتی تجربه کسب و کار ندارید. با این حال ، شما به یک برنامه قوی و ذهنی آماده به کار نیاز دارید.اگر تفکر کارآفرینی دارید ،  اما نمی دانید چگونه به راه اندازی کسب و کار اقدام کنید نگران نباشید .ما مسیر را بری شما ارائه می کنیم تا با آگاهی از آنچه باید انجام بدهید ، امپراتوری خود را بنا کنید..به همین دلیل ما اینجا هستیم .برای کمک به تبدیل ایده بزرگ خود به یک تجارت موفق ، این راهنمای گام به گام را بررسی کنید

مراحل راه اندازی یک کسب و کار

گام اول:خود را ارزیابی کنید.

  • بیایید با ابتدایی ترین سؤال شروع کنیم: چرا می خواهید یک شغل یا تجارت شروع کنید؟ از این سؤال استفاده کنید تا راهنمایی شوید که چه نوع شغلی را می خواهید شروع کنید.
  • آیا دنبال ثروتمند شدن هستید یا می خواهید یک زندگی آسوده و راحت داشته باشید؟
  • آیا زمان با خانواده بدن برای شما بسیار اهمیت دارد و می خواهید ساعات کاری خود را کم کنید یا روزانه زمان زیادی را برای کسب و کار خود اختصاص دهید؟
  • می خواهید یک شغل تولیدی راه اندازی کنید یا یک کالا یا خدماتی را ارائه نمایید؟
  • سرمایه شما برای راه اندازی کسب و کار چقدر است؟

هدف و هدفمندی همواری کلیدی ترین پایه های موفقیت بوده و هستو وقتی ندانید از خود چه می خواهید متحیر و سرگردان باقی خواهید مان.وقتی دلیل داشتید ، از خودتان سؤال کنید حتی بیشتر بپرسید تا به شما کمک کند نوع شغلی را که باید شروع کنید پیدا کنید.سئوالات دیگری که می توانید از خود بپرسید می توانند موارد زیر باشند:

  • شما چه مهارتهایی دارید؟
  • اشتیاق شما کجاست؟
  • حوزه تخصص شما کجاست؟
  • چقدر می توانید هزینه کنید با دانستن اینکه اکثر مشاغل شکست می خورند؟
  • به چه میزان سرمایه نیاز دارید؟
  • چگونه می خواهید زندگی کنید؟
  • آیا شما حتی آماده کارآفرینی هستید؟

برای راه اندازی کسب و کار از-خود-بپرس

چگونه یک شرکت کوچک راه اندازی کنیم

نسبت به پاسخ های خود بی رحمانه صادق باشید. این یک پایه و اساس برای هر کاری که انجام می دهید پیش می رود ، بنابراین بهتر است اکنون واقعیت را بدانید تا بعداً.اگر مردد عمل نیستید ، ریسک راه اندازی کسب و کار را نکنید.

گام دوم: به یک ایده تجاری خود فکر کنید و روی آن متمرکز شوید

  • پس از آنکه با دقت تمام خود را وارسی کردید و به اصطلاح تکلیف خود را مشخص کردید ، اکنون نوبت گام بعدی شماست.
  • آیا شما در حال حاضر ایده کسب و کار واضح و مشخص دارید؟ اگر چنین است ، تبریک می گویم! می توانید به بخش بعدی بروید. اگر اینگونه نباشد ،  برای شروع طوفان مغزی برای یک ایده خوب به یک اتاق خاموش و ساکت پناه ببرید و به کاری که می خواهید فکر کنید.
  • مقاله ای در مورد کارآفرینی ، “۸ راه برای رسیدن به یک ایده تجاری” ، به افراد کمک می کند تا ایده های بالقوه کسب و کار را تجزیه کنند. در اینجا چند نکته از مقاله آورده شده است:

از خود بپرسید که بعدی چیست. اخیراً چه فناوری یا پیشرفتی به وجود آمده است ، و این امر چگونه می تواند چشم انداز کسب و کار را آنگونه که می شناسیم تغییر دهد؟ آیا می توانید از میانبر جلو بروید؟
ببینید این ایده ذهنی شما چگونه می تواند مشکلی از مشتریان بالقوه شما برطرف سازد؟ آیا قیمت تمام شده کالا یا خدماتی را برای آنان می کاهد؟ در اتلاف زمان آنان جلوگیری می کند؟ چگونه می توان خدمات را درب منازل آنان برد؟ و …
همچنین ، به بیرون بروید و با مردم ملاقات کنید و از آنها سؤال کنید ، درمورد مشاوره سایر کارآفرینان ، ایده های تحقیق آنلاین و یا استفاده از هر روشی که بیشترین حس را برای شما به وجود آورد ، به دنبال آن باشید.

و اگر همه گزینه های خود را بررسی کرده اید و هنوز گیر کرده اید ، در اینجا ۵۵ گزینه تجاری عالی وجود دارد که می توانید شروع کنید.

روی-یک-موضوع-تمرکز-کنید

ایده های راه اندازی کسب و کار

ما در سایت معلومات با تحقیقات اساسی توسط کارشناسان خبره ، این گام را برای شما (تمرکز روی مشاغل)را برای شما آسان کرده ایم.به یکایک مشاغل اعم از مشاغل تولیدی ، مشاغل خدماتی ، مشاغل مهارت محور، مشاغل نیازمند به سرمایه بالا،مشاغل نیازمند به سرمایه متوسط ، مشاغل بدون نیاز به سرمایه و … را برای راحتی شما گردآوری نموده ایم. با این وجود پس از مطالعه هر زمینه کاری برای راه اندازی کسب و کار خود ، به تحقیقاتتان بصورت اختصاصی نیز ادامه دهید.

گام سوم: تحقیقات بازار را انجام دهید.

  • آیا شخص دیگری قبلاً ایده شما را انجام داده است؟ اگر نه ، دلیل خوبی وجود دارد؟
  • تحقیقات خود را در مورد رقبا یا شرکای احتمالی خود در بازار شروع کنید.
  • به عنوان مثال ، می توانید مصاحبه را از طریق تلفن یا رو در رو انجام دهید.
  • همچنین می توانید نظرسنجی یا پرسشنامه ای ارائه دهید که سؤالاتی از قبیل “چه عواملی را هنگام خرید این محصول یا خدمات در نظر می گیرید؟” و “چه مناطقی را برای بهبود وضعیت شغلی پیشنهاد می کنید؟”

اشتباهات رایج مردم هنگام شروع تحقیقات بازار

به همان میزان مهم ، سه مورد از اشتباهات رایج مردم هنگام شروع تحقیقات بازار خود را توضیح می دهد:

  • فقط با استفاده از تحقیقات ثانویه.
  • فقط با استفاده از منابع آنلاین.
  • تحقیقات فقط از افرادی که می شناسید.

راه اندازی کسب و کار شخصی

راه اندازی کسب و کار شخصی

هنگام تحقیقات شغلی به چه نکاتی توجه کنیم؟

  • بازار بالقوه خود را بشناسید.
  • قیمت تمام شده محصولات قابل عرضه خود را دربیاورید.
  • حاشیه سود کسب و کار خود را پس از کسر تخفیف ها ، محاسبه کنید.
  • میزان فروش کالا یا خدمات خود را با تجه موقعیت مکانی شغل خود را ، برآورد بزنید.
  • به کمیت محصولات خود بیندیشید:ببینید شغل شما چند محصول برای مشتریان خود ارائه می کند.شغل شما تک محصولی است یا چند محصولی و یا چند هزار محصولی؟
  • نه بیش از حد منفی باف باشید که با ذره بین دنبال چالش های شغل باشید و نه خیلی خوشبین که از کنار همه چیز به راحتی بگذرید.
  • اگر کسب و کار شما به سرمایه بالا نیاز دارد ، با کارگری برای رقیبان خود شروع کنید ولی با حداقل حقوق و مزایا.

گام چهارم: دریافت بازخورد

  • بگذارید مردم با محصول یا خدمات شما ارتباط برقرار کنند و ببینند که چه استفاده ای از آن می کند.
  • به کسب و کار خود از زاویه دید مشتریانتان بنگرید ،مجموعه ای از نظرات تازه می تواند به مسئله ای که ممکن است از دست داده باشید کمک کند.
  • به علاوه ، این افراد به اولین طرفداران برند شما تبدیل می شوند ، به خصوص اگر به نظرات آنها گوش کنید و نظراتشان را در کسب و کار اعمال و تجربه نمایید.
  • فقط بدانید که برخی از این توصیه ها ، خواهان درخواست یا خیرخواهی هستند. برخی از آنها نیز خیر و شاید از طرف رقیبانتان گفته شده باشد.به همین دلیل باید طرحی در مورد نحوه دریافت بازخورد داشته باشید.

بازخورد-و-فیدبک

 شش مرحله برای پرداختن به بازخورد:

  1. متوقف کردن! مغز شما هنگام دریافت بازخورد احتمالاً در حالت هیجان قرار خواهد گرفت و ممکن است مسابقه را به نتیجه گیری های بد سوق دهد. کند شوید و وقت بگذارید تا آنچه را که تازه شنیده اید با دقت در نظر بگیرید.
  2. با گفتن “ممنون” شروع کنید. افرادی که بازخورد منفی به شما می دهند ، انتظار ندارند که از آنها بخاطر آن سپاسگزار باشید ، اما انجام این کار احتمالاً باعث می شود آنها به شما احترام بگذارند و آنها را ترغیب کنند که در آینده صادقانه عمل کنند.
  3. به دنبال دانه حقیقت باشید. اگر کسی یک ایده را دوست ندارد ، به این معنا نیست که از هر آنچه شما فقط گفته اید متنفر هستند. به یاد داشته باشید که این افراد در تلاشند تا به شما کمک کنند ، و ممکن است آنها فقط به یک مشکل یا راه حل کوچکتر اشاره کنند که باید بیشتر به آن توجه کنید.
  4. الگوهای را جستجو کنید. اگر همچنان همان نظرات را می شنوید ، وقت آن است که شروع به نشستن و توجه کنید.
  5. با کنجکاوی گوش کنید. مایل باشید در آنجا مکالمه ای را انجام دهید که مشتری در آن کنترل داشته باشد.
  6. سوال بپرس. دریابید که چرا کسی چیزی را دوست داشته یا دوست نداشته است. چگونه می توانید آن را بهتر کنید؟ چه راه حلی بهتر خواهد بود؟

گام پنجم : ایده کاری خود را رسمی کنید.

همه جوانب قانونی کسب و کار خود را انجام دهید.به این ترتیب ، لازم نیست نگران باشید که کسی ایده بزرگ شما را بگیرد ، شما را به مشارکت دعوت کند و یا حتی از شما شکایت کند برای چیزی که حق شماست.

 لیست ی از اقدامات قانونی کردن کسب و کار

  • نام کسب و کار یا برند خود را ثبت کنید.
  • تجارت خود را ثبت کنید
  • شناسنامه مالیاتی کشور
  • مجوزها لازم را بگیرید.
  • حساب بانکی لازم را تشکیل دهید.
  • علائم تجاری ، حق چاپ یا حق ثبت اختراع و … را دریافت نمایید.
    در حالی که بعضی از کارهایی که می توانید به تنهایی انجام دهید ، بهتر است هنگام شروع کار با یک وکیل مشورت کنید ، بنابراین می توانید اطمینان حاصل کنید که همه موارد مورد نیاز خود را پوشش داده اید.

اخذ-مجوزهای-قانونی

گام ششم راه اندازی کسب و کار :برنامه کاری خود را بنویسید.

  • طرح کسب و کار شرح نوشته شده ای است که بیان می کندچگونه کسب و کار خود را از آغاز تا انجامش برنامه ریز و اجرایی نمایید.داشتن برنامه کاری سبب می شود مسیر خود و اهدافتان را فراموش نکنید و بصورت علمی و دقیق پیش رفته و از برخورد احساسی با فضای کسب و کار بپرهیزید.
  • داشتن برنامه کاری سبب می شود ، خط سیر اصلی خود را فراموش نکرده و درست قدم بردارید.
  • طرح کسب و کار شما را از تحیر و سرگردانی رهایی می بخشد.
  • طرح کسب وکار شما ، نقشه ای است از آنچه می خواهید انجام دهید.
  • به طرح و نقشه کاری خود بطور کامل بپردازید و چیزی را از قلم نیندازیدو
  • وظایف هر کس در نقشه کاری باید مشخص شده و هر کدام از پرسنل یا نیروی انسانی ، وظایف خود را به نحو احسن به ثمر برساند.
  • طول استاندارد نقشه کاری باید چیزی بین ۲۰ الی ۳۰ صفحه باشد.

گام هفتم راه اندازی کسب و کار: تجارت خود را تأمین مالی کنید.

  • برای تامین منابع مالی کسب و کار متناسب با نیاز کسب و کار شما ، اقدامات لازم را انجام دهید.
  • در صورتیکه برای بیزینس خود به سرمایه نیاز دارید و خودتان از عهده کار بر نمی آیید می توانید از دیگران دعوت به شراکت کنید.به این نکته دقت داشته باشید که همه انسان های روی زمین عاشق سود بیشتر هستند و اغلب راهی برای بدست آوردن آن ندارند.با این وجو این را هم بدانید که نگران سرمایه خود نیز می باشند.
  • اگر مراحل قبلی را به خوبی پشت سر گذاشته باشید  باید دیدگاهی واضح از تمامی جوانب کار داشته باشید. در اینصورت به شرکای خود دیدگاه روشنی در مورد بیزینس ارائه کنید تا شهامت شراکت و همراهی با شما را پیدا کنند.
  • در صورت نیاز به شرکای خود تضمین بدهید تا با خیالی آسوده ، سرمایه گذاری در بیزینس شما را آغاز کنند.
  • از شرکت های شتاب دهنده کمک بگیرید.
  • وام کارآفرینی و اشتغالی ، هر چند بیا بروهای زیادی دارد ، اما در صورتیکه راهی جز آن نداشتید ، می تواند راهکار مناسبی باشد.

لوازم-اسپرت-خودرو-

گام هشتم راه اندازی کسب و کار :محصول یا خدمات خود را توسعه دهید.

  • بعد از تمام کارهایی که شما برای شروع کار خود تا اینجا انجام داده اید ، بسیار نزدیک خواهید بود به چیزی که بتوانید ایده خود را به زندگی تحقق بخشید.
  •  هنگامیکه شما مشغول تهیه محصول هستید ، باید روی دو چیز تمرکز کنید: سادگی و کیفیت.
  • بهترین گزینه شما لزوماً ارزانترین محصول نیست ، حتی اگر هزینه تولید را کاهش دهد. همچنین ، باید اطمینان حاصل کنید که محصول می تواند توجه شخص را به سرعت جلب کند.

گام نهم راه اندازی کسب و کار: شروع به ساختن تیم خود کنید.

برای مدیریت قدرتمند کسب وکار خود باید بتوانید مسئولیت ها را به افراد دیگر واگذار کنید. شما به تیم نیاز دارید.خواه به یک شریک ، کارمند یا فریلنسر داشته باشید ، این سه نکته می تواند به شما در یافتن کادری خوب و کارآمد کمک کند:

  • اهداف خود را به وضوح بیان کنید. اطمینان حاصل کنید که همه افراد از همان ابتدا بینش و نقش خود را در آن مأموریت درک کنند.
  • پروتکل های استخدام را دنبال کنید. هنگام شروع کادر سازی ، باید موارد زیادی را مورد توجه قرار دهید ، از غربالگری افراد گرفته تا پرسیدن سوالات مناسب و داشتن فرم های مناسب.
  • فرهنگ شرکت قوی ای ایجاد کنید. چه چیزی باعث ایجاد یک فرهنگ عالی می شود؟ محیط های کاری آرام و صمیمانه ، بیشترین بهره وری ممکن را ارائه می کند.یکی از قدرتمند ترین شرکت های دنیا که شرایط ایده آل کاری را برای کارکنان خود فراهم نموده است ، شرکت قدرتمند گوگل است.

حتماً این جمله معروف رو شنیدی که « یک دست صدا نداره » . هر چند بزرگترین کسب و کار های دنیا روزی از یک یا دو نفر استارت زده شدند و هسته اولیه بسیار کم جمعیت بوده است اما رشد و بالندگی امروز این شرکت ها ، تنها نتیجه تلاش یک یا دو نفر نیست.باید یه برنامه جدی داشته باشید که افراد موفق رو دور و بر خودتون جمع کنید. باید به این نتیجه برسید که با کار گروهی ، سود شما بین افرا بیشتر تقسیم نمی شود ، بلکه سود شما بعنوان یکی از اعضای گروه بسیار بیشتر از کار فردی خواهد شد.

موفقیت در کسب و کار

اگر دو نفر بتوانند در زمینه های مشترک ، مثل کار و رابطه خصوصی با هم به تفاهم برسند یعنی ارتباط خوب برقرار شده است و این شناخت مشترک ، قدرتشان را بی نهایت می کند.اگر با همین مکانیزم نفر سوم و چهارم و بعدی و بعدی اضافه گردد ، قدرت جادویی کار گروهی ظاهر خواهد شد.

گام دهم راه اندازی شغل:مکانی یابی

  • مکان یابی می تواند به معنای یک دفتر یا یک فروشگاه باشد. اولویت های شما بسته به نیاز متفاوت خواهد بود تکنیک های مکان یابی مشاغل ، تکلیف شما در این باره را مشخص می کند.
  • موفقیت یا شکست شما به مکان یابی شما بستگی بسیار بالایی دارد.
  • بکوشید بهترین مکان مناسب را برای راه اندازی کسب و کار خود تهیه و فراهم کنید.
  • اغلب افراد قدرت ریسک تهیه یک مکان گرانقیمت را ندارند.
  • باید به این نکته بسیار کارآمد توجه داشته باشید که هزینه های اجاره ماهیانه کسب و کار شما توسط بخشی از سود شما تامین و پرداخت می شود.
  • یک مکان ناقص نمی تواند تراز مالی و درآمد شما را مثبت کند و در نتیجه پرداخت اجاره از جیب شما خواهد بود.

مکان-یابی-مشاغل

گام یازدهم راه اندازی کسب و کار : فروش خود را آغاز کنید

  • مهم نیست که محصول یا صنعت شما چه باشد ، آینده تجارت شما به درآمد و فروش بستگی دارد.
  • روش ها ، استراتژی و تکنیک  های فروش مختلفی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید .

۴ مهارت فروش حرفه ای

اما در اینجا چهار مهارت فروشندگی را برای شما ارائه می کنیم:

۱- گوش کنید:

جان رمپتون سرمایه گذار و کارآفرین می گوید: “هنگامی که شما به مشتری خود گوش می دهید ، می فهمید که آنها چه چیزی می خواهند و به چه چیزهایی نیاز دارند و چگونه می توانند آن را عملی کنند .”

۲-ارتباط برقرار کنید:

۸۵ درصد فروش های روزانه در سراسر عالم ، جنبه احساسی و عاطفی دارند.بکوشید تا با مشتریان خود رابطه ای گرم و صمیمی برقرار نمایید.برقراری ارتباط عاطفی کلیدی تریم پایه تبدیل مشتری گذرا به مشتری وفادار توسط شماست.

۳- از شنیدن “نه” نترسید.

تیمو رین می گوید: “اکثر مردم خیلی مودب هستند. آنها به شما اجازه می دهند تا تا محصول را به آنان ارائه کنید ، حتی اگر هیچ علاقه ای به خرید محصول شما نداشته باشند ، قدم های خود را درست کنید.” زمان مهمترین منبع شماست. “

۴-نیاز مخاطب خود را درک کنید:

اگر بتوانید نیاز مخاطب خود را درک کنید و بفهمید ، نیمی از راه فروش را رفته اید.

گام دوازدهم راه اندازی شغل: مشتریانتان را راضی نگه دارید تا کسب و کار شما توسعه یابد.

میلیونها روش برای رشد وجود دارد شما می توانید درکنار کارخود کسب وکار دیگری را به دست بگیرید، یک بازار جدید را هدف قرار دهید، و پیشنهادهای خود را گسترش دهید ، اما ، اگر دو ویژگی اصلی که همه شرکت های در حال رشد در آن مشترک هستند، را به کسب و کار خود تزریق کنید، دیگر چیزی برای موفقیت کم نخواهید داشت.

ویژگی اصلی که همه شرکت های در حال رشد

۱-آنها برنامه ای برای بازار یابی خود دارند.
  • آنها از طریق رسانه های اجتماعی به طور مؤثر از طریق کمپین های ارگانیک ، تأثیرگذار و پر مخاطب استفاده می کنند.
  • آنها یک لیست ایمیل دارند و نحوه استفاده از آن را می دانند.
  • آنها دقیقاً می دانند که چه کسی باید هدفشان – چه آنلاین و چه خارج – را با فعالیتهای بازاریابی خود هدف گذاری کنند.

۲-می فهمند که چگونه آنها را حفظ کنند.
  • حتماً شنیده اید که بسیاری از مردم اظهار داشته اند که ساده ترین مشتری برای فروش ، شخصی است که قبلاً در اختیار دارید.
  • مشتریان موجود شما قبلاً در لیست ایمیل شما ثبت نام کرده اند ، اطلاعات کارت اعتباری خود را به وب سایت شما اضافه کرده و آنچه را که باید ارائه دهید آزمایش کردند.
  • با انجام این کار ، آنها با شما و برند شما رابطه برقرار می کنند. به آنها کمک کنید تا حد ممکن نسبت به آن رابطه احساس خوبی داشته باشند.

امیدوارم با تکیه بر مطالبی که در این مقاله بیان شد و رعایت این ۱۲ گام راه اندازی کسب و کار ، قادر باشید بیزینس خود را شروع و توسعه دهیدوسئوالات خودتون رو از بخش دیدگاهها ، از پایین همین مقاله با ما در میان بگذارید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری