×

بهترین و حرفه ای ترین دوره آموزش فتوشاپ

مشاهده و خرید
پ

دکوراسیون مغازه و فروشگاه چه تاثیر بر احساس مشتریان و حجم فروش دارد؟

روش های طراحی ویژه ای که باعث می شود مهمانان شما احساس بهتری داشته و  آنان را برای خرید تحریک کنند موضوع مهمی برای طراحان داخلی و بازاریابان است. دکوراسیون مغازه و  فروشگاه باید چگونه باشد؟ طراحی فروشگاه چگونه بر فروش اثر می گذارد؟ در دکوراسیون فروشگاه چه مواردی باید مورد توجه قرار گیرد؟ می […]

روش های طراحی ویژه ای که باعث می شود مهمانان شما احساس بهتری داشته و  آنان را برای خرید تحریک کنند موضوع مهمی برای طراحان داخلی و بازاریابان است. دکوراسیون مغازه و  فروشگاه باید چگونه باشد؟ طراحی فروشگاه چگونه بر فروش اثر می گذارد؟ در دکوراسیون فروشگاه چه مواردی باید مورد توجه قرار گیرد؟ می توانید پاسخ این سؤالات را در این مقاله بیابید.

 

چگونگی تاثیر دکوراسیون مغازه و فروشگاه بر فروش

۱- با محصولات برتر خود به میهمانان خود سلام کنید

  • تزئینات موفق فروشگاه هنگام ورود مشتریان بالقوه شما در همان لحظه اول و نخستین بازدید کار خودش را کرده و تا حدود زیادی تکلیف مشتری با خرید از شما مشخص می شود.
  •  توصیه می کنیم دکوراسیون و چینش بخش ورودی فروشگاه  خود را با دقت انتخاب کنید تا اولین تماس با مشتری موثر واقع شود.
  • دکوراسیون ورودی مغازه برای هر کسب و کاری می تواند متفاوت باشد بعنوان مثال برای شغل بوتیک لباس و لباس فروشی ها ، ویترین مغازه ، نقش به سزایی در توقف مشتریان مقابل ویترین مغازه شما و وارسی کردن محصولاتتان دارد.

دکوراسیون-فروشگاه.

۲- اهمیت سمت راست هنگام ورود

مطابق رویه طراحی فروشگاه فروش  محور ، بخشی از سمت راست درب ورودی باید بسیار خوب ارزیابی و طراحی شود شود. دقیقاً مانند صفحات تبلیغات در مجلات معمولاً در سمت راست قرار دارد. همچنین می توانید سمت راست درب ورودی فروشگاه خود را به عنوان دومین منطقه قابل مشاهده  تبدیل و برجسته کنید.

 

۳- روشنایی و نورپردازی در فروشگاه

یکی از مهمترین موضوعات در زمینه نورپردازی ، یافتن نور مناسب است. شاید برای یافتن نور مناسب نیاز به استفاده از چند نمونه داشته باشید. عموماً مغازه ها در سه مرحله متفاوت ، به جز روشنایی پنجره ، دارای روشنایی هستند.

  •  روشنایی محیط؛ روشنایی عمومی و روشنایی سقف.
  • روشنگری های منطقه ای شامل مناطقی مانند ورود به فروشگاه ، صندوق امانات ، تغییر کابینت و بخش خدمات به مشتری.
  • روشنایی محصول که بر محصولات فروشگاه تأکید دارد که در فروشگاههای لوکس فروشی می توانند بسیار تعیین کننده باشند..

هنگام روشنایی ، باید دمای هوا را نیز در نظر بگیرید. عمومی ترین نکته ای که در این زمینه می توانیم به شما بگوییم توزیع نور با کمک گرفتن از آینه ها است.

آینه ها با انعکاس نور و تاباندن نور در تعدادهای بالا ، سبب روشتن تر شدن فضای فروشگاه و پر تر نشاند دادن آن به مشتریان دارد.ضمناً وجود آینه های مخصوص پرو بصورت عمومی سب می شود مشتریان شما تمایل بیشتری به ماندن در فروشگاه داشته و محصولات بیشتری را تست کنند و شانس فروش شما را افزایش دهند.

نورپردازی-فروشگاه.

۴- یک منطقه پیاده روی راحت را فراهم کنید

  • یکی از جزئیات مهمی که باید در طراحی فروشگاه از آن غافل نشد ؛ ایجاد فضای گردش برای مشتری در فروشگاه است. بنابراین ، در هنگام تأسیس کارگاههای کارگاهی ، قفسه ها و واحدهای فروش باید این جزئیات مورد توجه قرار گیرد.
  • قدم زدن و قرار گرفتن در یک منطقه باریک می تواند بر خرید مشتریان تأثیر منفی بگذارد.
  • شما باید کالاهای مورد علاقه خود را از طریق سبد و صندلی های کوچک جلوی چشم مشتری خود قرار دهید ، در حالی که مشتریان شما راحت در میان محصولات شما فاتحانه قدم بزنند.دقت داشته باشید ماندگاری بیشتر مشتریان در محیط کسب و کار شما ، شانس فروش شما را بسیار بیشتر می کند.
  • یکی از دلایل فروش بیشتر فروشگاههای بزرگ نسبت به سوپرمارکت های کوچک ، همن موضوع است.دقت داشته باشید که مسأله خرید علاوه بر اینکه زمینه ساز مایحتاج افراد است ، یکی از تفریحات و سرگرمی های آنان نیز محسوب می شود .پس یک مغازه یا فروشگاه خاطره برانگیز و سرگرم کننده راه اندازی کنید.

 راهرو-فروشگاه

۵-پیش بینی جایی برای نشستن مشتریان

  • در فروشگاه محل کار خو ، جایی دلپذیر و مناسب برای نشستن مشتریان خود تعبیه کنید.
  • وقتی خریداران جایی برای نشستن داشته باشند، شما می‌توانید از این فرصت استفاده کنید و اجناس خود را به آنها معرفی کنید.
  • گاهی کسانی تنها همراه فرد خریدار هستند. اگر در بوتیک شما جایی برای نشستن وجود داشته باشد، فرد همراه می‌نشیند و خریدار با حوصله بیشتر اجناس را نگاه می‌کند و در این صورت عجله‌ای برای رفتن ندارد.
  • شهرت فروشگاه شما به محلی برای نشستن ، سبب می شود افرادی صرفاً برای رفع خستگی به مغازه شما وارد شوند.دقت داشته باشید ورود افراد به حریم شما اولین گام فروش است.ارتباط عاطفی مناسب با این گونه افراد زمینه ساز فروش محصول در آینده ای نزدیک به آنان است.
  • وجود محلی مناسب برای نشستن ، سبب می شود همیشه مغازه یا فروشگاه شما شلوغ به نظر برسد ، دقت داشته باشید یک مغازه یا فروشگاه شلوغ ، سیگنالهای مثبتی به دیگران برای رجوع به آن فروشگاه می فرستد.
  • در دکوراسیون فروشگاه و در بخش مکان نشیمن ،  میزی کوچک در جلوی مبل‌ها قرار دهید و ژورنال‌ها و کاتالوگ‌های اجناس خود را روی آن قرار دهید. این کار همه مشخصات کالا را در غیاب شما نیز معرفی می‌کند و مشتری با آگاهی اقدام به خرید می‌کند.این گونه بدون صرف وقت و انرژی ، نیمی از راه فروش را طی می کنید.

۶- کانتر و صندوق فروشگاه

  • یکی از مهمترین جزئیات صندوق پرداخت مغازه و فروشگاه شماست.
  • این بخش از فروشگاه شما ، آخرین جایی است که مشتریانتان قبل از خروج از فروشگاه شما ، می بینند.
  • چینش مناسب برخی محصولات لاکچری در سمت راست کانتر پرداخت ، می تواند قبل از تسویه حساب نهایی ، فروش دیگری را برای شما رغم بزند.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری