پ

عادت های مناسب برای افزایش ترشح اکسی توسین در مغز

 پیشتر ، در مورد هورمون اکسی توسین معروف به هورمون عشق در مقاله مربوطه بحث کردیم و با ویژگی های این هورمون آشنا شدیم و به برخی روش های تغذیه های برای تقویت سطح تولید اکسی توسین در مغز نیز اشاره نمودیم.در این مقاله قصد داریم تا به برخی عادت های مناسب برای افزایش ترشح […]

 پیشتر ، در مورد هورمون اکسی توسین معروف به هورمون عشق در مقاله مربوطه بحث کردیم و با ویژگی های این هورمون آشنا شدیم و به برخی روش های تغذیه های برای تقویت سطح تولید اکسی توسین در مغز نیز اشاره نمودیم.در این مقاله قصد داریم تا به برخی عادت های مناسب برای افزایش ترشح اکسی توسین در مغز اشاره کنیم.پس اگه قصد دارید همیشه عاشق عزیزانتان باشید و آنان را نیز عاشق خود کنید این مقاله را از دست ندهید.

 تمرین-های-افزایش-اکسی-توسین-در-بدن.

[irp posts=”7991″ name=”هورمون عشق یا اکسی توسین چیست و چگونه همسر شما را وفادار می کند”]


عادت های مناسب برای افزایش ترشح اکسی توسین

۱- لمس کنید و به آغوش بکشید

  • طبق تحقیقات معتبر لمس بین فردی به سرعت باعث افزایش سطح اکسی توسین در مغز می شود
  • این آشکارا شامل بوسیدن ، نوازش کردن و رابطه جنسی است. اما لمس غیر جنسی مانند بغل کردن و گرفتن دست ، اکسی توسین را نیز افزایش می دهد
  • آغوش ۱۰ ثانیه هر روز می تواند به تقویت سیستم ایمنی بدن ، مبارزه با عفونت ، افزایش دوپامین ، کاهش افسردگی و کاهش خستگی کمک کند.
  • اما دکتر پل زاک ، نویسنده Trust Factor ، هر روز بیش از یک آغوش گرفتن را توصیه می کند؛ او هر روز هشت آغوش را توصیه می کند.
  • بنابراین اگر می خواهید اکسی توسین بیشتری تولید کنید ، به دیدار دوستان خود بروید و شروع به بغل کردن افراد کنید .فقط آغوش کشیدن افراد را از صمیم دل و با صداقت انجام دهید و اطمینان حاصل کنید که مورد استقبال افراد دیگر قرار گرفته است.

تعبیر-خواب-بغل-کردن


 ۲- مراقبه مهربانی

  • مراقبه مهربانی ، یک تمرین مراقبه است که به منظور تقویت احساس مهربانی و دلسوزی نسبت به خود و دیگران طراحی شده است.
  • هنگام مدیتیشن ، عبارات مثبتی را به خودتان تکرار می کنید ، به دیگران مثبت فکر کنید و آرزوها و عشق را به سمت آنها هدایت کنید.
  • به عنوان مثال ، می توانید چشمان خود را ببندید ، به سادگی در مورد یکی از اعضای خانواده فکر کنید و بارها و بارها تکرار کنید که “آنها عالی هستند”. به سادگی این فکر را بارها و بارها به خودتان تکرار کنید ، در حالی که هر افکار منفی دیگری را که ناشی می شود دور کنید.
  • محققان بر این باورند که شما وقتی این کار را انجام می دهید ، اکسی توسین را تقویت می کنید و حتی ممکن است گیرنده های اکسی توسین را تنظیم کنید.
  • می توانید نحوه تمرین آن را در اینجا یا از طریق این ویدیو بیاموزید.
  • مراقبه مهربانی نیز می تواند در غلبه بر تروما به شما کمک کند.
همسر-خوش-اخلاق
همسر-خوش-اخلاق

۳- طب سوزنی

  • طب سوزنی یک روش درمانی جایگزین است که نشان می دهد سطح اکسی توسین را افزایش می دهد.
  • تحقیقات نشان داده است که طب سوزنی می تواند بر سنتز ، رهاسازی و عملکرد چندین انتقال دهنده عصبی و نوروپپتیدها از جمله اکسی توسین تأثیر بگذارد.
  • مطالعات حیوانات همچنین نشان داده اند که طب سوزنی غلظت اکسی توسین را در مناطق خاصی از مغز بالا می برد.
  • طب سوزنی همچنین به طور طبیعی دوپامین را افزایش می دهد ، عصب واگ را تحریک می کند و جریان خون به مغز را افزایش می دهد.

طب سوزنی و تقویت سطح اکسی توسین


۴- ماساژ

  • تحقیقات نشان می دهد که ماساژ می تواند سطح اکسی توسین را به میزان قابل توجهی افزایش داده و هورمون های استرس را کاهش دهد.
  • ذکر این نکته حائز اهمیت است که یک مطالعه نشان داد که یک ماساژ سبک در افزایش اکسی توسین نسبت به ماساژ بافت عمیق مؤثر است
  • بنابراین ممکن است بخواهید از ماساژ درمانی خود بخواهید که این کار را راحت کند و یک لطف ملایم به شما بدهد.

۵- به موسیقی گوش دهید و آواز بخوانید

  •  آواز خواندن باعث افزایش سطح اکسی توسین می شود.
  • در یک مطالعه ، بیمارانی که تحت عمل جراحی قلب باز قرار گرفتند یک روز پس از عمل ۳۰ دقیقه به موسیقی آرامش بخش گوش دادند. و در مقایسه با آنهایی که به آنها گفته شد که در رختخواب استراحت کنند ، میزان اکسی توسین به میزان قابل توجهی بالاتر بود.
  • همچنین نشان داده شده است که موسیقی آهسته سرعت باعث تغییر هر دو اکسی توسین و تغییر ضربان قلب می شود.
  • آواز خواندن همراه با موسیقی حتی بهتر است.
  • محققان دریافته اند که آواز خواندن به مدت ۳۰ دقیقه ، میزان آکسیتوسین را به صورت قابل توجهی در خوانندگان آماتور و حرفه ای افزایش می دهد ، صرف نظر از اینکه آنها از خواندن این آهنگ لذت برده اند.
  • شاید این توضیح دهد که چرا مادران غالباً لالایی را برای نوزادان تازه متولد می کنند – ممکن است با افزایش رهایی اکسی توسین پیوند را تشویق کند.


[irp posts=”7996″ name=”افزایش سطح اکسی توسین در مغز با تغذیه مناسب”]


۵- یوگا

  • یوگا یک روش آرامش بخش “ذهن و بدن” است که باعث افزایش فعالیت سیستم عصبی “استراحت و هضم” پاراسمپاتیک شما می شود.
  • محققان معتقدند که این ماده به دلیل افزایش سطح اکسی توسین در مغز با تحریک عصب واگ مؤثر است.
  • در یک مطالعه ، محققان دریافتند که یوگا میزان اکسی توسین را به میزان قابل توجهی افزایش داده و عملکرد اجتماعی و حرفه ای را در بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی بهبود می بخشد. محققان به این نتیجه رسیدند که از یوگا به دلیل بهبود سطح اکسی توسین برای مدیریت اسکیزوفرنی استفاده می شود .


۶- معاشرت

  • قبلاً بحث کرده ام که چگونه معاشرت می تواند باعث کاهش کورتیزول و تحریک عصب واگ شما شود.
  •  تعامل های مثبت اجتماعی همچنین می توانند سطح اکسی توسین را افزایش دهند .
  • محققان دریافته اند که مغز شما در طول تماس های اجتماعی و پیوندهای اجتماعی اکسی توسین بیشتری آزاد می کند و این در واقع می تواند باعث بهبودی در بهبود بیماری شود.
  • بنابراین اگر می خواهید اکسی توسین بیشتری تولید کنید ، که هر وقت فرصت پیدا کردید با افراد صحبت کنید و تا حد امکان با دوستان و خانواده خود در ارتباط باشید.

۷- نوشیدن متناوب

  • توصیه اصلی این است که هر روز هشت لیوان آب بنوشید.
  •  نوشیدن متناوب باعث افزایش سطح اکسی توسین در مغز می شود.
  • و به نظر می رسد که صرف استراحت از آب آشامیدنی می تواند سطح اکسی توسین را افزایش دهد.
  • محققان معتقدند که “نوشیدن متناوب آب” می تواند سیگنالینگ اکسی توسین را افزایش دهد ، اعتماد انسان را بازیابی کند و سلامتی را با کاهش استرس و التهاب افزایش دهد
  • هر وقت تشنه شدید می توانید به راحتی آب زیادی بنوشید.
درمان دیابت و قند خون با نوشیدن زیاد آب
درمان دیابت و قند خون با نوشیدن زیاد آب

۸-درجه حرارت گرم و سرد را تجربه کنید

  • قرار گرفتن در معرض  هر دو درجه حرارت گرم و سرد نیز می تواند سطح اکسی توسین را افزایش دهد.
  • محققان دریافته اند که محیط های گرم ، دمای گرم و افزایش عرق کردن باعث تولید قسمت های خاص اکسی توسین مغز می شوند.
  • تحقیقات جدید همچنین حاکی از آن است که قرار گرفتن در معرض سرما میزان اکسی توسین در مغز را به میزان قابل توجهی تنظیم می کند.
  • بنابراین اگر می خواهید سطح اکسی توسین خود را بهینه کنید ، سعی کنید خود را به بیرون از منطقه راحتی خود فشار دهید و بدن را در معرض استرس حاد دمای شدید قرار دهید.
  •  یک حمام گرم بگیرید ، اما بعد از ۱-۲ دقیقه سرد کردن آب را تجربه کنید.دوش سرد نیز عصب واگ را تحریک می کند.


۹- غذا بخورید

  • خوردن غذا همچنین اکسی توسین را افزایش می دهد و به راحتی در دسترس همه قرار می گیرد.
  • مواد غذایی گیرنده های لمسی را در دهان شما فعال می کنند ، که باعث آزادسازی اکسی توسین می شود.
  • و سپس هنگامی که غذا به روده شما رسید ، هورمونی از روده ها فعال می شود که عصب واگ را فعال می کند ، و سپس باعث آزاد شدن اکسی توسین بیشتر در مغز می شود.
  • به همین دلیل است که غذا خوردن باعث می شود افراد احساس آرامش و رضایت کنند و اغلب آنها را برای تعامل اجتماعی ، پیوند و دلبستگی باز می کنند.
  • نکته منفی این همه این است که ممکن است شما برای تحریک ترشح اکسی توسین ، وسوسه شوید که غذاهای ناسالم را بیش از حد بخورید .

۱۰- تماشای یک فیلم

  • همه عاشق یک فیلم خوب هستند.و احتمالاً به این دلیل است که اکسی توسین را افزایش می دهد.
  • تحقیقات نشان می دهد که روایت های رضایت بخش و خوشحال کننده باعث سنتز و ترشح اکسی توسین می شود و این قدرت تأثیرگذاری بر نگرشها ، عقاید و رفتارهای ما را دارد.
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

کلید مقابل را فعال کنید

اخبار فوری